سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انســان ِ جــــ ـاری

آدم شدن محال است ؟

ســین.میــــم دیدگاه

ملا شدن چه مشکل ، آدم شدن محال است ؛ این جمله ای است که از زبان امام راحل نقل شده است . آرزوی هر انسان خدا جویی است که به آن مقام آدمیت برسد همان مقامی که گرد گناه بر آن نمی نشیند.

عده ای بودند که از دایره ی محال خارج شدند و حقیقتا عبد شدند. شاید داستان فضیل عیاض را شنیده باشید که دزد بود و تمام مردم شهر از او در هراس بودند . یک شب که فضیل و دار و دسته اش برای دزدی به بالای بام رفتند ، صدای دلنشین قرآن کریم به گوشش رسید " الم یأن للذین آمنوا ان تخشع قلوبهم لذکرالله" آیا وقت آن نرسیده که دلهای مومنان در مقابل ذکر الهی خاشع شوند؟ فضیل با شنیدن این آیه ،حال و هوای دلش عوض شد و زیر لب زمزمه کرد : آری دیگر وقت آن رسیده که باز گردم ...

تلنگری که خدا به دل فضیل انداخت ، زندگیش را چرخاند و فضیل غارتگر تبدیل شد به یک عارف و ولی خدا . مردم از او نصیحت می گرفتند و پادشاهان التماس دعا به نزدش می آوردند. فضیل پس از آن همه جنایت ، با یک آیه آدم شد و راهش را پیدا کرد.

نوشته اند : امام کاظم(علیه السلام) از کنار خانه ای می گذشت که صدای غنا و آواز به گوشش رسید ، کنیزکی از خانه بیرون آمد . امام کاظم (علیه السلام)از او پرسید : صاحب این خانه عبد است یا آزاد ؟ کنیز گفت : آزاد است . امام در جواب فرمود : آزاد است که این گونه است اگر عبد بود حال و روزش این نبود. وقتی صاحب خانه از این ملاقات و گفتار ، خبر دار شد ، تلنگری به دلش خورد و به سمت امام کاظم دوید. از آن به بعد ، بُشر ، همیشه پا برهنه بود به برکت همان تلنگری که سر راه زندگیش نشست و آدم شد.

خیلی ها بودند که غرق گناه بودند اما با یک تلنگر الهی ، بهشت را خریدند و ره صد ساله را یک شبه طی کردند و شدند همان آدمی که به خیال ما محال است.

نمی دانم آیا فرصت به ما هم می رسد تا تلنگر الهی به دل ما بنشیند و با حرفی ، کلامی ، حرکتی ، راه را پیدا کنیم و خدا را عبد شویم یا نه!


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (27) ، بازدید دیروز: (249) ، کل بازدیدها: (695676)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ