سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انســان ِ جــــ ـاری

برای ما که مانده ایم !

ســین.میــــم دیدگاه

بسم الله الرحمن الرحیم

ما انسانها در کارهای دنیایی خودمان ،همیشه برای کم کاری ها و خرابکاری ها،توجیه و بهانه ای داریم. اما در کم کاری ها و خرابکاری های اخروی ، درب های توجیه و بهانه ، به روی ما بسته است بخاطر اینکه  همه ی حجت هایش را نشانمان داد تا بیگدار به آب نزنیم .

برای آنان که غرق در شهوت ها و هوس های خودشان هستند ، یوسف را نشان داد که با کمال زیبایی ، دامنش را به گناه آلوده نکرد و تا آنجا اوج گرفت که شد عزیز مصر .

برای آنان که از فقر و نداری ناله می کنند و دست به کار نمی شوند ، آیت الله سید نعمت الله جزائری را نشان داد که با وجود فقر و نیازش ، درسش را در نور ماه می خواند و شانه از زیر بار مسئولیت ها خالی نمی کرد.

برای آنان که از کمبود حافظه و سن زیاد ناله می کنند و راه نمی افتند ، ملا صالح مازندرانی را نشان داد که حتی اسم فرزندانش را فراموش می کرد و در سن چهل سالگی شروع به آموختن حروف الفبا کرد و تا آنجا اوج گرفت که شرح اصول کافی اش بهترین شرح ها شد و یکی از یادگارانش آیت الله بروجردی است.

برای آنان که زبان و چشم شان در اختیارشان نیست و هر حرفی را می زنند و هر چیزی را می بینند ، میرزا رحیم آقا ارباب را نشان داد که تمام ادعایش در زندگی دو چیز بود : در تمام عمر نه غیبت گفتم و نه غیبتی شنیدم . در تمام عمر یک نگاه حرام نکردم و یقین داشت در قیامت ، در هر موقفی او را مواخذه کنند ، در موقف زبان نمی توانند او را نگه دارند .

و در پایان برای ما که اسم شیعه بودن را یدک می کشیم و آرزوی زیارت و ملاقات امام زمان(ارواحنا فداه) را داریم اما قدمی بر نمی داریم ، سید عبدالکریم کفاش را نشان داد که هر هفته امام زمان ، مهمان حجره ی کفاشی اش می شد و تا آنجا دلش را شیفته ی امام زمانش کرده بود که می گفت : اگر یک هفته بگذرد و امام زمان را نبینم ، می میرم..


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (14) ، بازدید دیروز: (34) ، کل بازدیدها: (693983)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ