سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انســان ِ جــــ ـاری

تکیه گاه های زندگی

ســین.میــــم دیدگاه

روزگار عجیبی است . کلاه خودت را سفت بچسب که اگر حواست پرت شود ، کلاهت هم می پرد . دلت را خوش نکن به داشته هایت . دلت را خوش نکن به آن چیزهایی که بافته ای و می خواهی با خودت بار کنی و بیاوری برای حساب و کتاب.

تجربه نشان می دهد ، دعایت هم که مستجاب باشد ، مخلِص که هیچ مخلَص هم که باشی ، باز هم روزگارت به یک نخ بند است که اگر پاره شود ، می افتی در جایی که به ذهنت هم خطور نمی کرد.

خیلی ها در این روزگار ، که به هیچ چیزش نمی شود اعتماد کرد ، به عملشان ، به عقلشان ، به داشته های مادی و معنویشان دل خوشند و فکر می کنند ، همین کافی است در حالی که کم نبودند آنهایی که آنقدر غرق شدند که شیطان هم از آنها بُرید و گفت : إنی اخاف الله رب العالمین . من به خدا پناه می برم از شر تو . چه کسی فکرش را می کند که آنقدر پرت شود که شیطان هم از او به خدا پناه ببرد:کَمَثَلِ الشَّیْطَانِ إِذْ قَالَ لِلْانسَانِ اکْفُرْ فَلَمَّا کَفَرَ قَالَ إِنىّ‏ِ بَرِى‏ءٌ مِّنکَ إِنىّ‏ِ أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَلَمِین(حشر 16)

این روزها شاهد افرادی هستم که منم منم هایشان ، گوش فلک را کر کرده است اما نمی دانند که این منم منم ها ، چه انسان هایی را زمین زده است .

گاهی اوقات وقتی از اشک ها و گریه های معصومین (علیهم السلام) حرفی زده می شود ، می گویند : این بزرگان اینطور مناجات کردند تا ما یاد بگیریم ، اما به گمان من ، حرف ، خیلی بزرگ تر از این چیزهاست . آنها اگرچه گناهی در زندگی شان نکردند اما ترس از زمین خوردن آرامشان نمی گذاشت ؛ آخر میدانی ؟ هر قدر آدمی اوج بگیرد و بالا برود ، وقتی نقص فنی پیدا کند ، زمین خوردنش هم خیلی شدید تر است .

به همین خاطر است که در دل شب ، آن رسول رحمت که جانش را برای هدایت امتش داد ، اشک می ریخت و ناله می کرد و می گفت : الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا. به همین خاطر است که علی آن شیر مرد بدر و احد و خندق که پیامبر صلی الله علیه و آله در شأنش فرمود : یک ضربت علی در روز خندق افضل از عبادت ثقلین است ، در دل شب ناله می کرد و می گفت : آه من قله الزاد و بعد الطریق. آه از کمی زاد و توشه و دوری راه...

با این حال جا  دارد مایی که سرتا پا غرق نافرمانی ها و معصیت هاییم ، هیچ وقت دل خوش به اعمالمان نباشیم و هر لحظه امیدوار به فضل الهی باشیم تا شاید از این وادی حیرت بگذریم


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (30) ، بازدید دیروز: (249) ، کل بازدیدها: (695679)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ