سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انســان ِ جــــ ـاری

نقش رهبر در پیشرفت انقلاب

ســین.میــــم دیدگاه


بسم الله الرحمن الرحیم

بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، هنوز عده ی زیادی پیدا می شوند که نمی دانند ماهیت انقلاب اسلامی چیست و چه ثمره ای  دارد؟ و تفاوت زندگی در محیط جمهوری اسلامی با غیر آن در چیست ؟ تا وقتی ندانیم انقلاب ما هدفش چه بود و حال ، چرا باید پایبند به انقلاب اسلامی باشیم ، نمی توانیم با اطمینان خاطر قدم در این مسیر گذاریم و با تمام وجود از این نظام دفاع کنیم .

با نگاهی به تفاوت انقلاب ها و انقلاب اسلامی ، می توان به ماهیت انقلاب اسلامی  پی برد . می توان گفت : اولین فرق این انقلاب با دیگر انقلاب ها ، رهبریِ با بصیرت آن است که در هیچ یک از انقلاب های مردمی چنین رهبری نمی توان یافت .

شاید اصلی ترین علت شکست انقلاب های طول تاریخ ، نداشتن یک رهبر بصیر و آگاه است . اینکه رهبر یک انقلاب از تمام مسائل اطراف خودش آگاه باشد و با علم به اطراف خود، قدم به این راه گذارد بسیار مورد توجه است . رهبری که مرجع تقلید عموم مردم است و از تمام مسائل سیاسی اجتماع مطلع است ، خیلی موفق تر می تواند عمل کند تا کسی که در این وادی حرفی برای گفتن ندارد.

اجتهاد یکی از اساسی ترین ملاک های این رهبری است ، چرا که به شور آوردن مردم در عرصه ی انقلاب ، کار آسانی نیست و نیاز به یک اعتماد عمیق و وسیع بین مردم و رهبری دارد . رهبری که مجتهد عموم مردم باشد و در دل مردم رسوخ کرده باشد و مردم با هر حرف و سخنی از او حرکت کنند و در جایی که فرمان به سکون دهد ، سراپا گوشند.

این مسأله آنقدر مورد اهمیت است که در دوران قاجاریه ، وقتی یکی از مراجع تقلید ، استعمال تنباکو را تحریم کرد ، اطرافیان ناصرالدین شاه قاجار ، قلیان ها را شکستند و خطاب به شاه قاجار گفتند : همان کسی که ما را بر تو حلال کرده است ، استعمال تنباکو را تحریم کرده است .

همین مسأله بود که پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، هنوز هیچ کشوری توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد . راه و رسم این انقلاب ، آنقدر بزرگ و مقدس است که هیچ انقلابی با این سبک و سیاق در دنیا به وجود نیامده است . 

با نگاهی به کشورهایی که ظاهرا پیرو دین مبین اسلام هستند ، به روشنی می توان این نکته را دریافت کرد که نبود یک رهبر فقیه و بصیر و آگاه در آن کشور ، باعث مشکلات و ظلم های متعددی شده است . عده ای از مردم به یکدیگر ظلم می کنند و در بسیاری از موارد هم کشورهای بیگانه به جان آن کشور می افتند.

می توان برای نمونه به کشورهایی همچون پاکستان ، افغانستان ، سوریه ، فلسطین و... اشاره کرد که به علت نداشتن یک رهبر شجاع و آگاه ، هم درگیری های داخلی دارند و هم بیگانگان نفوذ گسترده ای در آنها کرده اند .

در بعضی موارد که عده ای به انقلاب و جمهوری اسلامی ایراد می گیرند و شروع می کنند به بدگویی از نظام ، می گویم : ای کاش به دیگر کشورهای اسلامی ، مسافرت می کردی و وضعیت آنها را می دیدی ، آن وقت قدر این نعمت را بیشتر می دانستی.[1]


[1] امید است در ایام الله با برکت دهه ی فجر به تفاوت این انقلاب با دیگر انقلاب ها بپردازیم تا ایمان وپایداری ما به این نظام مقدس بیشتر شود(بحول و قوه ی الهی این مبحث ادامه دارد)



کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (7) ، بازدید دیروز: (97) ، کل بازدیدها: (696078)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ