سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انســان ِ جــــ ـاری

بلایی به نام تکنولوژی!

ســین.میــــم دیدگاه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

دور و برت را که نگاه کنی می فهمی که خیلی ها گرفتار این مصیبتند  ؛ فرقی هم نمی کند مذهبی یا غیر مذهبی ، طلبه یا غیر طلبه ، بی تفاوت از کنار آن می گذرند ، انگار نه انگار که چیز گران قیمتی را به هیچ می فروشند و خوشحال هم هستند از این معامله ی زیان بار ؛ بگذریم از اینکه خودم هم دچار این معضل بودم اما بحمدالله ، تا حدودی درمان شدم.

عصر تکنولوژی همین است دیگر ، یواش یواش تو را از وادی هدفهایت جدا میکند و ناخواسته می بینی در وسط بیابان بلا گرفتار چه کنم چه کنم شده ای ! سرت را گرم می کند آنقدر گرم که نمی فهمی از کجا داری ضربه می خوری .وقتی به هوش می آیی که می بینی در اتاق آی سی یو ، نه ، سی سی یو گرفتار شده ای .

باید خیلی مرد باشی تا بتوانی راحت بگویی نه تا سر از بیابان و بیمارستان در نیاوری . کم نیستند آدمهایی که از 24 ساعت شبانه روزشان را در بی تفاوتی می گذرانند و قیمتی ترین چیزهای وجودشان را به پوچها می فروشند و خوشند از این معامله .

فرصت ها همچون ابرها در گذرند و تو باید بهترین ها و خوب ترین آنها را دریابی . باید حواست را جمع کنی و دقتت را بیشتر تا مبادا فرصت خوبی را از دست دهی . اگر دقیق نباشی و برنامه ای برای لحظه هایت نداشته باشی ، از وادی خودت جدایت می کنند و می برند به بیابان بی آب و علف.

بیمار ها یا بهتر بگویم معتادان عصر تکنولوژی این روزها ، خیلی راحت از خودشان می گذرند تا لحظه ای را خوش باشند . از لحظه هایی که هیچ وقت جبران نمی شود.بعضی سرشان با گوشی موبایل گرم است ، بعضی با اینترنت و امثال فیس بوک و تقریبا همه ی ما با جعبه ی کوچی به نام تلویزیون . خدا می داند چقدر از عمرها در این وادی تلف می شود و می گذرد .

گاهی طلبه یا دانشجویی را می بینی که شب امتحان تا صبح می نشیند و می خواند تا بلکه نمره ای برای قبولیش بگیرد و از ترم بگذرد . وقتی فکر کنی می بینی گذاشتن درسها برای شب امتحان هم بخاطر همین مشغول شدن به وسایل تکنولوژی است . در حالی که اگر قرار به درس خواندن باشد ، کار به اینجاها نمی کشد .

 البته باید عرض کنم با این حال و روز ، طلبه و دانشجوی ما هم به جایی نخواهند رسید .طلبه یا دانشجویی که مشغول عجائب تکنولوژی روز شود و شب امتحان را با جزوات سر کند به کجا می خواهد برسد خدا می داند . بگذریم از این وادی که حرف برای گفتن زیاد است .

حواسمان را جمع کنیم و برای باقیمانده ی نفس هایمان برنامه ریزی کنیم چرا که شاید دیگر فرصتی پیدا نکنیم تا اجناس قیمتی وجودمان را به بهایش که بهشت است بفروشیم.

 


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (245) ، بازدید دیروز: (131) ، کل بازدیدها: (695645)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ