سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انســان ِ جــــ ـاری

واقعا مردم چی میگن؟!

ســین.میــــم دیدگاه

همیشه و هر جایی حرفی برای گفتن بود ، می شنیدم که می گفتن " مردم چی میگن؟ " وقتی حرفت ، حرف حساب باشه اما قاعده ای برای رد کردنش بلد نباشند با یک قاعده ی پوچ اون رو رد می کنند " مردم چی میگن؟"

میخواستم ازدواج کنم ، با شهریه ی طلبگی ، با خرج و مخارج اقتصادی اما گوشم را پر کرده بودند از اینکه " مردم چی میگن؟"

رفته بودم خواستگاری برای پسری که چشم و دلش پاک بود اما کمی فاصله داشت اما خانواده ی دختر قبول نمی کردند فقط بخاطر دوری راه که " مردم چی میگن؟"

خواستگاری اومد برای دختر کوچکتر و دختر بزرگتر هنوز منتظر بود البته آن هم بر اثر غفلت مادر . مادر گفت : تا دختر بزرگم را ندهم کوچکتر را نمی دهم  . گفتم مگر عیبش چیست ؟ گفت : " مردم چی میگن؟"

توی کوچه و خیابان ، بی حیایی موج می زند و تو سرت را پایین می اندازی و راهت را می گیری و می روی که اگر بخواهم نهی از منکر کنم " مردم چی میگن؟ "

به ذهنت خطور می کند که عروسی را باید بزرگ و آبرومند بگیرم که اگر غذایش اینطور نباشد ، اگر میوه اش آن طور نباشد بد می شود . چرا؟ بخاطر اینکه " مردم چی میگن؟ "

مهریه ی دخترش را  350 سکه قرار می دهد . می گویی چرا اینقدر زیاد؟ جواب می دهد : " مردم چی میگن؟"

این روزها همه ی زندگی ما شده حرف مردم و اینکه آنها چه می گویند . مثالهایی که زده شد ، بخش کوچکی است از چیزهایی که ما انسانها گرفتار آن هستیم.

هر وقت می شنیدم که در مقابل حرف حساب من می گفتن " مردم چی میگن؟" خیلی راحت جواب می دادم . به درک بذار هر چی میخوان بگن به من چه .

و این رسم مردم ماست که هدف اصلی و نهایی انسانیت را که همان رسیدن به خداست را گذاشته اند و به حرف این و آن دل خوش شده اند .

همین است که  جوان امروز  ، دردش را به هیچ کس و هیچ جا نمی تواند بگوید و اینکه کسی را ندارد تا همسفر زندگیش شود چرا ؟ فقط بخاطر اینکه " مردم چی میگن؟"



کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (241) ، بازدید دیروز: (131) ، کل بازدیدها: (695641)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ