سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انســان ِ جــــ ـاری

شور انقلاب در جوانی امام

ســین.میــــم دیدگاه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سال اول ورودم بود و با این جمله آشنا شدم که فرزندم !اگر دنیا می خواهی نماز شب و اگر آخرت می خواهی نماز شب.جمله ای که توصیه ای بود اخلاقی از آیت الله قاضی به علامه طباطبایی . یعنی دنیا و آخرت را می شود در نماز شب پیدا کرد.

مصداق هایش را ندیده بودم و نمی شناختم اما با تعریفی که از استادم شنیدم ، یکی از مصادیقش را یافتم ؛جوان بود و شب هایش ، پر بود از رمز و رازهایِ الهی . هم حجره اش می گفت : خواستم ببینم در نماز شبش ، چه خواسته ای از خدا دارد .

بیدار نشستم تا او بلند شد و وضویی گرفت و نمازشبش را خواند و من همچنان بیدار بودم . به سجده رفت و حال دیگری داشت ، با اشک زمزمه کرد : خدایا ! پروردگارا! قدرتی به من عطا فرما تا وطن و سرزمنینم را از زیر بار ظلم و ستم و ذلت و خواری بیرون آورم ...

معنای حرفش را نفهمیدم. سالها گذشت تا اینکه ، شاهد حرفهای تازه ای از او شدم؛ حرف هایش ، غوغایی به پا کرد . حتی همکیشان او ، با راهش و حرف و هدفش، مخالف بودند اما زیر بار نمی رفت و بر تصمیمش مصمم بود .

شخصی گفت :در نجف اشرف در خدمتش بودیم و صحبت از ایران به میان آمد ، من گفتم :این چه فرمایشهایی است که در مورد بیرون کردن شاه از ایران می فرمایید؟یک مستأجر را نمی شود از خانه بیرون کرد ، آن وقت شما می خواهید شاه مملکت را بیرون کنید؟

امام سکوت کردند . من فکر کردم شاید عرض من را نشنیده اند. سخنم را تکرار کردم .امام برآشفتند و فرمودند: فلانی !

چه می گویی ؟ مگر حضرت بقیت الله امام زمان ، صلوات الله علیه ، به من (نستجیر بالله )خلاف می فرمایند ؟ شاه باید از ایران برود.[1]

تازه فهمیدم ، نمازشب، قفل ها را باز می کند و دنیا و آخرت را به ارمغان می آورد.تازه فهمیدم ، زمزمه ها و گریه هایش ، خریدار داشته است و پس از سالها ، آنچه را می خواست به بهترین شکل دریافت کرد . تازه فهمیدم ، شروع قیامش، از جوانیش سرچشمه گرفته است .



[1] پا به پای آفتاب ،ج4،125

 


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (42) ، بازدید دیروز: (34) ، کل بازدیدها: (694011)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ